نشانی: تهران ، ولنجک میدان دانشجو، بلوار دانشجو، بالاتر از دانشگاه شهید بهشتی ساختمان جنب شیرینی لادن پلاک 12 طبقه سوم واحد 3

شماره تماس : 26802246 021

زندگی بدون عشق و اصالت

زندگی بدون عشق و اصالت

انواع عشق

چه بسیاراند افرادی که پیش از ازدواج فکر می کنند عاشق که شوی خوشبختی در راه است اما نیست…
و چه بسیاری اند افرادی که پس از ازدواج فکر می کنند این آدم را اشتباه انتخاب کردم اما نفر بعدی حتما عشق من است اما او هم نیست………
وکم نیستند افرادی که قید عشق را میزنند برای همیشه و زندگی بدون عشق و اصالت را شروع میکنند؛ حالا یا آن را رسما اعلام می کنم و یا فقط به دل خودشان اعلام می کنند عشق دروغ بوده بدون عشق زندگی کن تا رها باشی اما به راستی چرا؟

آیا شماهم فکر می کنید وقتی عشق آزارتان داد،باید قیدش را بزنید؟ یا فکر می کنید که وقتی عشق آزارتان می دهد، بهتر است سراغ رابطه جدید بروید عشق اول تان چطور است ؟همان شخصی که قبلا و پیش از ازدواج با او بودید ؟مثلث عشق و خیانت، هرگز دردتان را آرام نخواهد کرد؛ البته در واقعیت .شاید این روش‌ها در کوتاه مدت آرامتان کنند اما واقعیت در درازمدت زخم تان را عمیق تر خواهد کرد. درست مثل زندگی بدون عشق ؛شاید در ابتدا آرامش را به شما هدیه کند اما تحقیقات نشان داده‌اند که تاثیرات تنهایی درازمدت از تاثیرات سیگار هم خطرناک تر است. راه‌حل اصالت است؛ راه حل یافتن ارزشمندی حقیقی خودتان است و بس.

•عشق اصیل یعنی معاشقه دو انسان اصیل: معاشقه های کلامی سطح بالا، معاشقه های رفتاری با کیفیت و پخش کردن حس های خوب به رابطه اماانسان اصیل؛ آیا همچین کالایی اصلا موجود هست؟

اصالت یعنی واقعی بودن ؛ یعنی حقیقت خود را نشان دادن ، روی حقیقت خود ایستادن و برای حقیقت خود احترام قائل شدن تو میدانی که واقعا چقدر اصیل وحقیقی هستی ؟ بگذار مثالی بزنم ، دختر جوان و جذابی وارد رابطه آشنایی می شود. برای این دختر ثروت مرد زندگی اش یک اولویت است چرا که از فقر پدر و مادر به ستوه آمده است وخودش هم اتفاقا دختر موفقی است اما به محض ترشح هورمونهای جنسی بعد از آشنایی ، واقعیت نیاز های درونی اش را فراموش می کند و همسر مردی می شود که جذاب است ، مودب است ، و دوستش دارد والبته که فقیر است !عشقی که مارا از اصالت نیازهای واقعیمان دور کند ، به نفرت تبدیل خواهد شد حرف من این نیست که آدمها در ازدواج دنبال ثروت باشند. نه اصلا حرف من این است که حقیقت خودتان، نیازها و خواسته های واقعیتان ،حتما باید های زندگی تان، هرگز نباید های خودتان را باید بشناسید وبعد آنها را بخواهید تا اصیل باشید ……. تا حس خوب عشق را تجربه کنید. اگر مثلا هرگز نباید شما این است که طرف عشقی تان نباید قبلا ازدواج کرده باشد، اصیل بمانید نه خودتان را آزار دهید نه دیگران را .
تو میدانی چرا بسیاری به غلط فکر میکنند عاشق که شوی همه چیز عالی خواهد بود اما عاشق می شوند و باز همه چیز تاریک باقی می ماند ؟ من می دانم .
علت این است که اصیل نیستند . یعنی نه خودشان را واقعا می شناسند، نه خط قرمزهایشان را ، نه نیازهایشان را زندگی می کنند که شاداب باشند، نه نفر مقابل را می شناسند. تو بگو عزیز من : وقتی که نمی دانی واقعا که هستی و چه میخواهی و” او “واقعا کیست و چه می خواهد ، چرا حرف از عاشقی میزنی ؟

•خوب است یک روز با خودت و کاغذ و قلم سفر کنی به جایی خلوت واز قلبت بپرسی : واقعا می خواهم قبل از کوچ از این جهان چه کسی شده باشم ؟ والاترین کسی که می توانم از خودم بسازم کیست؟ من واقعی چه نیازهایی دارد تا سالم و شاداب زندگی کند؟ من اصیل باید بر کدام خط قرمزهایش پا فشاری کند تا احساس قربانی بودن نکند؟ اویی که واقعا می توانم عاشقانه در کنارش باشم چه کسی است ؟ هرگز نبایدهایی که باید با او در میان بگذارم کدام ها هستند تا در رابطه ام حس امنیت و عزت نفس کنم ؟ اگر برای شنیدن صدای درونت به قدر کافی وقت بگذاری ، زندگیت با کیفیت می شود …..

ما دردرونمان منبع راهنمایی داریم که اگر صدایش را خوب بشنویم نه هرگز تنها می مانیم و نه هرگز غمگین. کیفیت زندگی درونی ات که رشد کند صدای چشمان خودت را می شنوی ،با خودت به صلح درونی میرسی و اصیل می شوی ؛ اصیل و ارزشمند . و مگر می شود که اصیل باشی، واقعا ارزشمند و جذاب باشی و عشق راه خانه اش را به تو نشان ندهد؟
بسیاری از مراجعین که دربیست سال گذشته داشته‌ام ،درگیر مثلث عشق بوده‌اند . مثلث عشق یعنی بودن در رابطه سه نفره ؛یعنی روابط فراز زناشویی ؛یعنی خیانت .وقتی آدمها دیگر در کنار همدیگرتصویر عشق را دریافت نمی کنند، گاه با وجود تاهل سراغ عشق قدیمی می روند تا از تنهاییِ باهم بودن در کنار همسرشان خلاص شوند. من با اطمینان به شما اعلام می کنم که خیانت یعنی پا گذاشتن روی ارزش های درونی. البته اکثر افراد متاسفانه ارزش هایشان را اصلاً نمی‌شناسند و به همین دلیل هم وقتی بر ارزش‌های خودشان پا می‌گذارند و به احساس عذاب یا رنج درونی مبتلا می‌شوند علت را نمی فهمند. مثلا اگر ارزشهای راستین زن یا مردی صداقت یا شجاعت باشد و با این حال وارد مثلث عشقی شود، روی ارزشهای خود پا گذاشته ؛و این خیلی دردناک تر است از پا گذاشتن بر احساسات همسرش.

•بگذار رازی را برایت فاش کنم . عشق خوشبختی نمی آورد اما خوشبختی بی تردید عشق می آورد . یعنی اینکه لازم نیست برای خوشبختی حتماً عاشق باشی یا حتما ازدواج کرده باشی . باور کن. اصیل که باشی ،کیفیت زندگی درونی ات که غنی باشد ، عاشق خودت و دنیا که باشی همه چیز داری .عشق ورزی به همه ی هستی را که واقعا یاد بگیری ، طبیعت هم زیباترین موجودی را که برای تو تناسب دارد را پیشکش ات خواهد کرد . انسان اصیل و ارزشمند شاداب است و جذاب و چنین شخصی که تنها نمی ماند . می ماند ؟

دست طبیعت گشاده است ؛ با باور کمبود آن را آلوده مساز. تو ارزشمندی حقیقی ات را تجربه و بیدار کن ، تجربه ی یک عشق جانانه وناب با طبیعت . تو به آنچه پیرامون “ترسیم ارزش ها “ آموزش داده و می دهم گوش جان بسپار ، تجربه ی یک من اصیل و ارزشمند در درون تو ، با من .

دکتر بیتا حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری مطلب: